Skip to main content

KREATE | Cafe Dalam Hospital KPJ Damansara

Buffalo Classic Pot

Holla everyone.
 
 
 You don't need to be a famous chef to cook delicious and healthy food, you just need a good companion; of course good pot and wok.
 
 
The brand of BUFFALO was established in 1957. The founder had thought that leather was the most solid and durable material in any traditional view, just like stainless steel that lasts can act better than any other materials in cooking. Despite of the tough start-up environment, the founder of BUFFALO shouldered the practical spirit of a buffalo, persisted to promoting truly healthy products. Since its establishment to date, BUFFALO reflects down-to-earth attitude and takes one step at a time to provide consumers with quality stainless steel cookware, kitchen electrical appliances, and a series of fine small kitchen appliances. BUFFALO continues to share the idealism of "healthy natural taste" of LOHAS diet to every family.
 

40 cm classic pot

 

 
 
 
New year is just around the corner and festive season is coming. In order to prepare good food to your guest, you seriously need good kitchen helper. This is the best time to get Buffalo Royal Series Wok and Smart Air Fryer. Save time and energy.
 
 Its like having few maid in one kitchen. Psst. actually all this while I keep imagine it will be so easy if I could have 2,3 maid so I can prepare lots of delicious food. But I think, this one is better compare to maid-s . At least I only have to invest once.
 

Not only saving time and energy, you can also start healthy lifestyle because it is totally using less oil and less water. WOW. seriously? YES ! Other than that, using stainless steel cooking utensil are so easy to clean. Gosh, I just fall in love with this thing

 

You guys know me right, I love easy peasy thing. Why have to susah payah.

Okay if you guys interested to know more about this awesome product, lets join their roadshow as stated below. You will be experience great discount of Buffalo's cookware






Kuantan  25/12/16 10am-7pm
Guantan Yongchun Hall
Persatuan Eng Choon Kuantan
 No.1 / 68, Jalan Bukit Ubi, 25200 Kuantan, Pahang


Melaka 1/1/17 10am-7pm Malacca Xing'an Hall
Persatuan Heng Ann
No.98, Jalan Laksamana Cheng Ho, 75050 Melaka
 
Penang 15/1/17 10am-7pm Butterworth Guanghua Primary School
No.1, Jalan Raja Uda, Kampung Bagan Jermal, 12300 Butterworth, Pulau Pinang
 
Johor Bahru 21/1/17 10am-7pm
Daiman Sport Complex
Taman Johor Jaya, 81100 Johor Bahru, Johor
 
So what you waiting for. Come and join Buffalo CNY's Tour activities. You can watch and learn the importance of using Buffo's Stainless steel kitchenware for energy saving, money saving , and cook and eat healthy. Let's go!




Comments

  1. Buffalo! Tapi mak I kat kampung pakai jenama crocodile jer beb! a.k.a Buaya. Tapi bukan buaya darat. Auumm! HAHAH!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Ambil JPJ Test (Dan Gagal)

Holla gais! Alkisah I belajar kereta ni memang dah lama dari tahun lepas. Tapi lepas class 3x I malas betul nak teruskan next step. Tergantunglah nak dekat setahun. Bulan 3 baru terbuka hati nak sambung kelas (ada lebihan masa) lepas tu terus QTI yeayy lulus boleh proceed JPJ I memang gedebak gedebuk tahap apa entah nak test ni. Sehari sebelum siap cirit birit plus demam.  Malam tu tidur boleh pulak terjaga setiap sejam. Adoi macam macam dugaan  So pagi tu macam biasa kami naik van beramai-ramai ke Imkeda Cheras. Cikgu bagi briefing sikit lepas tu kami kena check nama kat board dia. Hafal nombor giliran sebab akan dipanggil berdasarkan nombor.  Ha ni lah board nya. Korang kena tengok korang Sesi berapa dan nombor berapa.  Lepas tu korang dah kena start berdikari. Pergi ke pondok kat bawah tu, jumpa JPJ dan dapatkan pass. Dia akan tanya nombor berapa lepas tu dia bagi pass dan kena fill up borang. Ala isi sikit je.  Kat sini please lah bawak pen. Siap

Tips Lulus Parking Sisi & 3 Penjuru IMKEDA Cheras

I rasa dalam banyak banyak rutin litar, parking sisi adalah yang agak digeruni lagi lagi kalau untuk orang yang tak pernah drive macam I kan.  Actually teringin nak buat video parking sisi dengan Cikgu I, tapi macam tak kesampaian je HAHAHA. yelah masa belajar terhad. Tak dan pulak aku nak pacak tripod kat tepi tu LOL.  So sini I nak share tips apa yang Fizzi ajar I lah. I ni jenis MEMBACA . Maksudnya I tak boleh faham dengan Melihat  atau mendengar atau membuat. I kena baca baru paham hahaha. so gigih lah I buat nota CARA-CARA MASUK PARKING 1. Samakan bahu dengan garisan 2. Pusing kiri habis. Reverse sampai nampak batu divider paling hujung dalam cermin sisi kanan 3. Luruskan tayar (pusing 2x), sampai tayar belakang atas garisan 4. Kanan habis sampai masuk petak 5. Tukar gear D, kiri habis luruskan kereta Ni antara video contoh tapi tak full lah View this post on Instagram Hye guys Kepada yang n

Kemensah Chalet & Waterfall

Kemensah ni belakang Zoo Negara, dekat je uolls tapi baru first time I sampai. I saja lah booked chalet untuk siang (rate lain lain ye) . Plannya nak BBQ bersama keluarga lah uolls. Lama tak bawa budak budak tu mandi sungai   Payah jugak nak book kat sini. Kalau walk-in sure penuh. Nak msg/call/FB payah jugak sebab takde line. I baca review, orang siap book sebulan awal. Rezeki I lah booked sehari sebelum datang.     I rasa yang ni agak isolated sikit. Actually I mati mati ingat I booked Celi Chalet . Ya Auloh malunya. I dah park then pergi lah kat kaunter (basically dia bukak meja macam orang jaga parking tu je). Sekali dia kata I takde booking. Nak walk in memang takde. Pastu dia cakap   "kak, maybe akak salah tempat kot. Kita takde staff nama Heri. Mungkin akak boleh try chalet sana"   Kiranya nak ke Kemensah Chalet ni memang lalu Celi dulu. Baiknya dia , bagi kita park kat situ   Masa I datang around 9am memang takde orang lagi. Heri (staff tu) tu