Skip to main content

KREATE | Cafe Dalam Hospital KPJ Damansara

5 Produk GKB Untuk Perut Dan Usus Sihat

 Mungkin ramai yang belum sedar kepentingan probiotik untuk tubuh badan terutamanya usus kita. Kat sini I nak kongsi produk produk dari GKB yang bagus untuk usus.

Produk probiotik GKB dihasilkan dengam teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul dan satu-satunya syarikat kesihatan dengan empat lapisan pelindung


5 Produk GKB Untuk Perut Dan Usus

1. GKB Lactobacillus Plantarum GKM3

Produk ini khusus untuk mengawal minyak dan kalori. Menariknya, ia mengandungi Lactobacillus Plantarum iaitu probiotik yang kuat untuk 

◼menyerap lemak dalam badan asid urik dan lipid darah
◼bantu kurangkan penyerapan kalori
◼kurangkan berat badan
◼meningkatkan tenaga
◼bantu sistem penghadaman
◼kurangkan kesan kerosakan kulit disebabkan ultraviolet

Bukan itu sahaja, probiotik ini memenangi lebih dari 20 anugerah dan paten dari pelbagai negara termasuk Jepun dan Amerika Syarikat.

Cara Pengambilan
Ambil 1 kapsul, 1 kali sehari sebaiknya selepas makan


 2. Lactobacillus Rhamnosus Plus

Produk di dalam sachet merah jambu ini dapat sambutan baik di kalangan wanita tau.  Ianya berfungsi untuk mencegah penyakit

◼ gastrousus seperti usus bocor
◼mengurangkan masalah kulit kering
◼mengurangkan sensitiviti kulit
◼membantu mencegah jangkitan  kuman di alat sulit wanita
◼meningkatkan imuniti

Cara Pengambilan
Tambahkan 1 sachet ke dalam 1 gelas air / jus / makanan. Kacau dan minum
2x sehari 
Sebaiknya selepas makan



3. GKB Probio+

Mengandungi 5 jenis probiotik yang berfungsi aktif serta 4 jenis prebiotik yang membantu pencernaan dan kurangkan sembelit dan cirit birit. Khususnya untuk memperbaiki usus.

Setiap sachet mengandungi 20 bilion bakteria probiotik hidup sesuai untuk penjagaan harian untuk usus.

Gabungan bakteria probiotik dan prebiotik 

◼memberi lebih perlindungan kepada saluran usus
◼bantu pencernaan dan penyerapan nutrien daripada makanan
◼ kekalkan keseimbangan mikroflora usus
◼tingkatkan imuniti

Cara Pengambilan
Tambahkan 1 sachet ke dalam 1 gelas air. Kacau dan minum


4. GKB Probizymes

Formulasi hebat probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein, enzim lemak yang khusus untuk menangani masalah seperti kembung perut, sakit perut akibat gastrik dan kurangkan simptom reflux asid gastrik.

Sekarang ni masa bulan Ramadhan adalah waktu terbaik untuk korang mula ambil GKB Probizymes tau. Tau tak kalau makanan yang kita ambil waktu sahur tu tak dihadam dengan baik, tu buat kita rasa nak makan dengan jumlah yang banyak sewaktu berbuka. Dengan Probizymes, dapat membantu menghadam makanan dengan sempurna.

Cara Pengambilan
Tambahkan 1 sachet ke dalam 1 gelas air. Kacau dan minum


5. GKB G-Pro Gold

Gaya hidup tidak teratur , tekanan dan pemakanan akan mengakibatkan masalah sembelit. Produk ini mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik manakala setiap kapsul vegetarian emngandungi 80 bilion bakteria probiotik hidup.

I belikan G-  Pro Gold ni untuk Mak. Harap gastrik dia akan berkurangan

Cara Pengambilan
Ambil 1 biji , 1 kali sehari. 
Sebaiknya selepas makan


Semakin tinggi kadar probiotik, semakin kurang toksin dalam usus manusia. 

Kalau tengok review dan feedback dari pengguna pun ramai yang memuji dan yakin dengan keberkesanan produk dari GKB. 

Kesemua produk GKB telah mendapat perakuan sijil halal dari JAKIM. Jadi boleh gunakan tanpa was was. 

Bagi yang ingin memulakan gaya hidup sihat, boleh dapatkan produk GKB secara online ataupun di farmasi berhampiran


Tekstur

Pengalaman Menggunakan Produk GKB

1. Produk viral GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ini mendapat sambutan yang sangat baik dari kalangan pengguna. I sendiri amalkan dan dapat lihat perubahan dalam masa 2-3 minggu di mana berat I turun sebanyak 1kg. Wahh. 

Buat masa ini I terpaksa berhenti sebab produk ni tak sesuai untuk wanita mengandung. Nanti lepas bersalin dah tentu I akan teruskan pengambilan


2. Semenjak mengandung memang kerap sangat kena UTI.   Jadi salah seorang kenalan cadangkan untuk I cuba produk Lactobacillus Rhamnosus Plus

Produk ini mempunyai tekstur serbuk dan mudah larut di dalam air. Senang je cara pengambilan, cuma perlu masukkan 1 sachet ke dalam segelas air kosong / minuman jus ataupun makanan. 

Kalau minum dalam air kosong, bau dan rasa peachy macam tu. Sedap! 

Selepas amalkan lebih kurang 2 minggu dah boleh nampak kesan. Dah tak suffer dengan UTI dan rasa gatal pun berkurangan. 

1 kotak ni ada lebih kurang 30 sachet. 

Sekarang ni I masih lagi amalkan untuk mengurangkan masalah kulit kering dan kurangkan sensitiviti kulit.

3. Bagi yang kerap alami cirit dan sembelit, kita geng! Tahu tak itu adalah petanda usus yang tidak sihat. Kerap rasa tak selesa. Nak makan pun susah.

Semenjak amalkan GKB Probio+ kesihatan rasa semakin baik dan usus lebih sihat. I tak kerap ke tandas lagi.

4. I mula amalkan GKB Probizymes semenjak puasa ni untuk penghadaman yang lebih baik. Selalunya kalau puasa kita akan rasa extra lapar walaupun dah makan sewaktu sahur. Ini disebabkan makanan yang tidak dicernakan dengan baik. 

Dengan bantuan GKB Probizymes, rasa lebih kenyang sehingga waktu berbuka. Bukan itu saja, ia juga membantu mengurangkan simptom reflux asid gastrik.

5. Mak mengadu kerap gastrik. Jadi I belikan GKB G-Pro Gold lepas baca beberapa review. 

Selepas beberapa kali amalkan Mak cakap dah takde simptom dan rasa gastrik dah. Alhamdulillah. 



Latar Belakang

GKB (GK Bio International Sdn Bhd) telah ditubuhkan pada tahun 2018. Syarikat ini merupakan hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan . 

Objektif utama ialah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan untuk membantu mengawal fungsi tubuh badan. 

Sejak penubuhannya, GKB berjaya membantu lebih dari satu juta rakyat Malaysia untuk mengekalkan gaya hidup sihat.

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi.

Selain itu, probiotik yang bentuk granul probiotik ini juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik, sesuai untuk dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman.

Jom dapatkan produk di GKB di semua cawangan Farmasi besar di Malaysia, termasuk Alpro Pharmacy

GKB Official Selling Platform:
All major pharmacies in Malaysia, including

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy        
Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak       
Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy       
Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy       
East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan        
Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy       
Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy       
Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188

Laman web: www.mygkb.com

Platform Media Sosial GKB:

Jom tengok video ni





Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Ambil JPJ Test (Dan Gagal)

Holla gais! Alkisah I belajar kereta ni memang dah lama dari tahun lepas. Tapi lepas class 3x I malas betul nak teruskan next step. Tergantunglah nak dekat setahun. Bulan 3 baru terbuka hati nak sambung kelas (ada lebihan masa) lepas tu terus QTI yeayy lulus boleh proceed JPJ I memang gedebak gedebuk tahap apa entah nak test ni. Sehari sebelum siap cirit birit plus demam.  Malam tu tidur boleh pulak terjaga setiap sejam. Adoi macam macam dugaan  So pagi tu macam biasa kami naik van beramai-ramai ke Imkeda Cheras. Cikgu bagi briefing sikit lepas tu kami kena check nama kat board dia. Hafal nombor giliran sebab akan dipanggil berdasarkan nombor.  Ha ni lah board nya. Korang kena tengok korang Sesi berapa dan nombor berapa.  Lepas tu korang dah kena start berdikari. Pergi ke pondok kat bawah tu, jumpa JPJ dan dapatkan pass. Dia akan tanya nombor berapa lepas tu dia bagi pass dan kena fill up borang. Ala isi sikit je.  Kat sini please lah bawak pen. Siap

Tips Lulus Parking Sisi & 3 Penjuru IMKEDA Cheras

I rasa dalam banyak banyak rutin litar, parking sisi adalah yang agak digeruni lagi lagi kalau untuk orang yang tak pernah drive macam I kan.  Actually teringin nak buat video parking sisi dengan Cikgu I, tapi macam tak kesampaian je HAHAHA. yelah masa belajar terhad. Tak dan pulak aku nak pacak tripod kat tepi tu LOL.  So sini I nak share tips apa yang Fizzi ajar I lah. I ni jenis MEMBACA . Maksudnya I tak boleh faham dengan Melihat  atau mendengar atau membuat. I kena baca baru paham hahaha. so gigih lah I buat nota CARA-CARA MASUK PARKING 1. Samakan bahu dengan garisan 2. Pusing kiri habis. Reverse sampai nampak batu divider paling hujung dalam cermin sisi kanan 3. Luruskan tayar (pusing 2x), sampai tayar belakang atas garisan 4. Kanan habis sampai masuk petak 5. Tukar gear D, kiri habis luruskan kereta Ni antara video contoh tapi tak full lah View this post on Instagram Hye guys Kepada yang n

Kemensah Chalet & Waterfall

Kemensah ni belakang Zoo Negara, dekat je uolls tapi baru first time I sampai. I saja lah booked chalet untuk siang (rate lain lain ye) . Plannya nak BBQ bersama keluarga lah uolls. Lama tak bawa budak budak tu mandi sungai   Payah jugak nak book kat sini. Kalau walk-in sure penuh. Nak msg/call/FB payah jugak sebab takde line. I baca review, orang siap book sebulan awal. Rezeki I lah booked sehari sebelum datang.     I rasa yang ni agak isolated sikit. Actually I mati mati ingat I booked Celi Chalet . Ya Auloh malunya. I dah park then pergi lah kat kaunter (basically dia bukak meja macam orang jaga parking tu je). Sekali dia kata I takde booking. Nak walk in memang takde. Pastu dia cakap   "kak, maybe akak salah tempat kot. Kita takde staff nama Heri. Mungkin akak boleh try chalet sana"   Kiranya nak ke Kemensah Chalet ni memang lalu Celi dulu. Baiknya dia , bagi kita park kat situ   Masa I datang around 9am memang takde orang lagi. Heri (staff tu) tu