Skip to main content

Pelancaran Koleksi Plus Size Kolaborasi AEON X Izzati Suza

Beli Tiket SAUDIA dan dapatkan 50% Untuk Tiket Kedua? Pelbagai Tawaran Menarik Di Pameran Pelancongan Saudi

 Selamat Datang ke Arabia!


Sebut je Timur Tengah mesti terbayang negara maju yang kaya dengan kebudayaan, pelbagai makanan dan pakaian yang unik.




Sekarang ni ada Pameran Pelancongan Arab Saudi di IOI Mall Putrajaya tau. Bagi yang ada plan nak ke bercuti, bershopping atau pun mencari pakej Umrah dan Ziarah bolehlah ke pameran tersebut yang berlangsung dari 28 Ogos hingga 2 September 2024

Ada pelbagai  pakej menarik ditawarkan oleh lebih kurang 13 agensi pelancongan terkemuka Malaysia.


 

Antara pakej ditawarkan ialah

• Ikhlas Com Travel Sdn Bhd (Ikhlas.com) sedang memperkenalkan platform terbaharu mereka, khusus untuk Pelancong Bebas (Free Independent Travelers-FITs), di mana mereka menyusun sendiri perjalanan mereka yang melangkaui kembara pengisian rohani. Nikmati diskaun istimewa sebanyak RM1,067 serta dapatkan mata ganjaran 1,067 AirAsia Big Points.  
• Saudia memberikan tawaran beli satu tiket, dapatkan potongan 50% untuk tiket kedua.
• In Saff Travel membuka peluang untuk anda memenangi kereta, motosikal atau emas melalui cabutan bertuah bila anda membeli sebuah pakej.
• Rayhar Travel menawarkan potongan RM500 untuk pakej kembara rohani dan ziarah ke 5 bandar Arab Saudi - Jeddah, Mekah, Taif, Madinah and AlUla. 
• Apple Vacations memberikan diskaun untuk pelanggan awal sebanyak RM1,000 dan tambahan RM500 untuk setiap pelanggan.
• Tabung Haji Travel Services (THTS) menawarkan pemberian diskaun sehingga RM1,000.
• Iman World memberikan diskaun RM200 untuk pakej ke AlUla, Riyadh, dan Jeddah, termasuk pakej F1 Jeddah baharu serta cabutan bertuah.

Lebih menarik kebanyakkan agensi menawarkan konsep 'Beli Sekarang, Bayar Kemudian'. Tawaran ini memberi peluang kepada orang ramai merancang percutian tanpa rasa terbeban dengan kewangan. Pengguna boleh menikmati pelan pembayaran fleksibel.

Terokai Keindahan Arab Saudi

Jeddah, pusat kebudayaan Arab Saudi, gabungan lama dan baharu yang menakjubkan. Lawati Al-Balad salah sebuah Tapak Warisan Dunia UNESCO sambil melihat kemeriahan Corniche, dan singgahlah ke Al Alawi dan Souk Al Baghdadiyah yang sibuk dengan pelbagai aktiviti menyeronokkan. Imbau kembali sejarah 1,400 tahun yang lalu dengan melangkah masuk ke Masjid Al Shafei, masjid tertua di Jeddah. Untuk rasai keenakan makanan tempatan, nikmati sajian lazat di AlSaedei Bakery, yang berusia 200 tahun dan terkenal dengan roti gandum penuhnya yang menyelerakan.

Dengan hanya memandu selama 3 jam setengah, anda akan tiba di AlUla daerah yang kaya dengan sejarah dan keunikan dengan lebih 200,000 tahun tinggalan warisan. Terokai Tapak Warisan Dunia UNESCO tersebut, dan jangan lupa singgah ke Maraya; bangunan bercermin terbesar di dunia. Kunjungi keindahan alam semula jadi Elephant Rock, dan alami pengalaman mendebarkan menyusuri gurun safari, dan nikmati kecantikan kem padang pasir bila tiba waktu malam. Menambah tarikan AlUla, di situ juga terletaknya dua Tempat Terhebat Dunia yang tersenarai dalam majalah TIME 2024: Dar Tantora The House Hotel dan Shaaran Nature Reserve, yang menawarkan tempat tinggal serta pengalaman menakjubkan untuk sesiapa sahaja yang mengunjunginya.



Riyadh, ibu negara Arab Saudi yang gemilang, pusat pelancongan untuk mereka yang mencari suasana kemewahan, hiburan dan sukan. Manjakan diri anda dengan pusat beli belah terkemuka di VIA Riyadh dan anda pasti terpegun melihat pelbagai keindahan sajian yang lazat dan eklektik. Sebagai sebuah hab permainan, Riyadh wajib dikunjungi oleh peminat tegar yang gemarkan pelbagai jenis permainan. Bagi yang teruja untuk tingkatkan adrenalin mereka, terapunglah di ketinggian 300 meter dalam Sky Bridge di Kingdom Centre dan saksikan pemandangan indah yang menakjubkan.




Taif, oasis pergunungan yang dingin dan menawan, adalah tempat terbaik untuk anda yang mahukan cabaran dan ketenangan. Terkenal dengan ladang bunga ros, di Taif anda boleh mendaki, menunggang basikal dan bermain sukan air. Nikmati aktiviti bersama keluarga seperti berpiknik di taman Alruddaf Park, memetik strawberi, dan menjelajah susur galur sejarah Taif di Al-Shareef Museum atau kunjungi Taif Rose Factory. Dengan pelbagai tempat menarik dan cuaca yang mendamaikan, Taif menjanjikan percutian keluarga yang sempurna.
Hanya dua jam ke utara Madinah, Khaybar adalah tempat bersejarah yang sungguh menarik. Terkenal dengan sejarah Peperangan Khaybar, daerah ini padat dengan warisan budaya dan sejarah dahulu kala. Terokai tapak arkeologi dan runtuhan purba untuk menggali kisah silam di rantau ini. Oasis yang subur, dikelilingi oleh landskap yang begitu dramatik sememangnya menjanjikan ketenangan sambil mempelajari warisan tradisional dan seni ketukangan tempatan.




Sekarang ni kalau nak ke Arab Saudi lebih mudah.  penerbangan baru syarikat Air Asia dari Kuala Lumpur ke Madinah, perjalanan baru Syarikat Penerbangan Malaysia dari Johor Bahru ke Madinah, penerbangan terus ke Arab Saudi dan kekerapa penerbangan meningkat sebanyak 28%. Inisiatif Visa semakin berkembang baik dengan program eVIsa yang kini meliputi 66 buah negara. Rakyat Malaysia boleh menggunakan peluang menggunakan 96-jam Visa Persinggahan percuma atau pilih untuk pengesahan eVisa, yang sah sehingga 90 hari. Visa untuk perniagaan dan ibadah Umrah turut tersedia.

Selain dari itu, di Pameran Pelancongan Saudi ni juga pengunjung berpeluang melawat stesen air Zamzam, membuat Misbaha dan mencuba pakaian tradisional  mereka.

Menarik kan. Jangan lupa datang

Untuk maklumat lanjut, log masuk ke VisitSaudi.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Ambil JPJ Test (Dan Gagal)

Holla gais! Alkisah I belajar kereta ni memang dah lama dari tahun lepas. Tapi lepas class 3x I malas betul nak teruskan next step. Tergantunglah nak dekat setahun. Bulan 3 baru terbuka hati nak sambung kelas (ada lebihan masa) lepas tu terus QTI yeayy lulus boleh proceed JPJ I memang gedebak gedebuk tahap apa entah nak test ni. Sehari sebelum siap cirit birit plus demam.  Malam tu tidur boleh pulak terjaga setiap sejam. Adoi macam macam dugaan  So pagi tu macam biasa kami naik van beramai-ramai ke Imkeda Cheras. Cikgu bagi briefing sikit lepas tu kami kena check nama kat board dia. Hafal nombor giliran sebab akan dipanggil berdasarkan nombor.  Ha ni lah board nya. Korang kena tengok korang Sesi berapa dan nombor berapa.  Lepas tu korang dah kena start berdikari. Pergi ke pondok kat bawah tu, jumpa JPJ dan dapatkan pass. Dia akan tanya nombor berapa lepas tu dia bagi pass dan kena fill up borang. Ala isi sikit je.  Kat sini please lah bawak pen. Siap

Tips Lulus Parking Sisi & 3 Penjuru IMKEDA Cheras

I rasa dalam banyak banyak rutin litar, parking sisi adalah yang agak digeruni lagi lagi kalau untuk orang yang tak pernah drive macam I kan.  Actually teringin nak buat video parking sisi dengan Cikgu I, tapi macam tak kesampaian je HAHAHA. yelah masa belajar terhad. Tak dan pulak aku nak pacak tripod kat tepi tu LOL.  So sini I nak share tips apa yang Fizzi ajar I lah. I ni jenis MEMBACA . Maksudnya I tak boleh faham dengan Melihat  atau mendengar atau membuat. I kena baca baru paham hahaha. so gigih lah I buat nota CARA-CARA MASUK PARKING 1. Samakan bahu dengan garisan 2. Pusing kiri habis. Reverse sampai nampak batu divider paling hujung dalam cermin sisi kanan 3. Luruskan tayar (pusing 2x), sampai tayar belakang atas garisan 4. Kanan habis sampai masuk petak 5. Tukar gear D, kiri habis luruskan kereta Ni antara video contoh tapi tak full lah View this post on Instagram Hye guys Kepada yang n

Kemensah Chalet & Waterfall

Kemensah ni belakang Zoo Negara, dekat je uolls tapi baru first time I sampai. I saja lah booked chalet untuk siang (rate lain lain ye) . Plannya nak BBQ bersama keluarga lah uolls. Lama tak bawa budak budak tu mandi sungai   Payah jugak nak book kat sini. Kalau walk-in sure penuh. Nak msg/call/FB payah jugak sebab takde line. I baca review, orang siap book sebulan awal. Rezeki I lah booked sehari sebelum datang.     I rasa yang ni agak isolated sikit. Actually I mati mati ingat I booked Celi Chalet . Ya Auloh malunya. I dah park then pergi lah kat kaunter (basically dia bukak meja macam orang jaga parking tu je). Sekali dia kata I takde booking. Nak walk in memang takde. Pastu dia cakap   "kak, maybe akak salah tempat kot. Kita takde staff nama Heri. Mungkin akak boleh try chalet sana"   Kiranya nak ke Kemensah Chalet ni memang lalu Celi dulu. Baiknya dia , bagi kita park kat situ   Masa I datang around 9am memang takde orang lagi. Heri (staff tu) tu